Blog

Lancering Industrial Reality Hub

Lancering Industrial Reality Hub

5 december 2018

Twinsense 360 zet met de Industrial Reality Hub, Oost-Nederland stevig op de kaart met AR/VR in industry en medtech. De Industrial Reality Hub is een samenwerkingsverband tussen de bedrijven Controllab, OVsoftware, SeriousVR, Recreate, Twinsense360, Benchmark Electronics, Demcon-Nymus3D, het VR Lab van de Universiteit Twente, onder aanvoering van Oost NL. Via de drie werkgroepen Projecten, Internationalisering en Kennis wordt gewerkt aan de uitvoering van een meerjarig plan. De nauwe samenwerking ontstond uit activiteiten van Oost NL op gebied van Augmented en Virtual Reality en is de opvolger van het Cluster Human Machine Interfaces. De IR Hub is ingebed in een breder ecosysteem van in totaal 35 bedrijven, kennisinstellingen en faciliteiten.

Lees verder
Magic Leap voor mixedreality applicatie binnen industriële tuinbouwsector

Magic Leap voor mixedreality applicatie binnen industriële tuinbouwsector

18 oktober 2018

De Magic Leap is de volgende stap in de evolutie van VR- en AR-technologie. Wij zijn trots te mogen mededelen dat onze dochter onderneming Twinsense 360 recent is gestart met een project dat actief gebruik gaat maken van de mogelijkheden die Mixed Reality heeft te bieden. We zetten zowel de Hololens als de Magic leap in voor een ambitieus project binnen de industriele tuinbouwsector.

Lees verder
Twinsense genomineerd voor FD Gazellen Award

Twinsense genomineerd voor FD Gazellen Award

24 oktober 2017

Twinsense behoort tot snelst groeiende bedrijven van Nederland. Twinsense mag zich FD Gazelle noemen en is genomineerd voor de bijbehorende award. Het Enschedese bedrijf behoort tot de 754 snelst groeiende bedrijven van Nederland.

Lees verder
De kracht van animatie!

De kracht van animatie!

24 juni 2017

U kent ze vast wel, animaties! Dat zijn die leuke filmpjes, die op een creatieve en heldere manier een boodschap over kunnen brengen. Denk hierbij aan een instructie-animatie of uitleganimatie…

Lees verder
Online video advertising

Online video advertising

19 februari 2017

Communicatiever, opvallender, professioneler. Hoe word je dat als bedrijf of organisatie? Dat kan met videomarketing middels Social Media, Youtube en Google. Videomarketing biedt talloze mogelijkheden, nu meer dan ooit tevoren. Denk alleen al eens aan YouTube met bijna 9 miljoen unieke Nederlandse bezoekers per maand en weergaves hoog in de Google resultaten. Vorm je eigen community en creëer interactie met je doelgroep. Je moet er alleen wel wat voor doen.

Lees verder
Online storytelling: verover je klant met ‘beeldige’ verhalen!

Online storytelling: verover je klant met ‘beeldige’ verhalen!

10 februari 2017

Verhalen vertellen is al zo oud als de mensheid. Online storytelling heeft een beduidend minder lange geschiedenis, maar wel één waaraan voortdurend interessante feiten worden toegevoegd. De nieuwe technieken maken het mogelijk om het verhaal boeiender en vollediger te vertellen dan ooit!

Lees verder
Augmented Reality, wat kun je ermee?

Augmented Reality, wat kun je ermee?

8 november 2016

Het verschil tussen Augmented Reality en Virtual Reality is dat bij virtuele realiteit de ervaring van de echte wereld (grotendeels) wordt vervangen door een gesimuleerde fantasiewereld, terwijl AR er alleen een extra informatielaag aan toevoegt. AR biedt ongekende kansen, zowel in Business-to-Consumer als Business-to-Business.

Lees verder
Korte video-snacks voor een ultieme merkbeleving, hoe doe je dat?

Korte video-snacks voor een ultieme merkbeleving, hoe doe je dat?

5 september 2016

Korte video’s maken en toch een goed verhaal neerzetten? Dat kan door een netwerk te creëren van video’s die je heel gericht en interactief inzet via social media. Social video’s noemen we dat. Een slimme en creatieve manier om je merk, product of dienst in korte snacks aan te bieden aan je drukbezette publiek. Maar… stand out in the crowd!

Lees verder
Brand-vlogging: inspireer met video’s

Brand-vlogging: inspireer met video’s

1 februari 2016

Online video’s bekijken op het moment dat het jou uitkomt; over onderwerpen die jou inspireren. Dat doen jongeren al tijden, bijvoorbeeld op het vlog van Enzo Knol of Miss Beautygloss. Ook steeds meer ondernemers en bedrijven kiezen voor de impact van een vlog.

Lees verder
Kunstmatig hoog in de zoekmachines, nog mogelijk?

Kunstmatig hoog in de zoekmachines, nog mogelijk?

31 januari 2016

De tijd dat de zo veel mogelijk links naar je website en zoekwoorden op je site er voor zorgde dat je de top drie in Google bereikte, is voorbij. Google zet in op het tonen van relevante en kwalitatieve content. En terecht. Daar is de bezoeker naar op zoek. Wat betekent dat voor jouw website?

Lees verder